KATEGORİLER

Meslek Standartları ve Ulusal YeterliliklerBasında İNTES ve İNTESMYM

 

 


 

 

Heyet Gezileri

İNTES Genç Yöneticiler Grubu farklı faaliyetler ile etkinliklerini sürdürmeye devam ediyor. Bu kapsamda Emrah Yaykıran’ın başkanlığı devir aldığı Genel Kurul’da yurt içinde şantiyelere geziler düzenlenmesine karar verildi. Bu etkinliğin birincisi Gebze-Orhangazi-İzmir şantiyesi  ve 3. Boğaz Köprüsü şantiyelerine gerçekleştirildi.

Ziyaretin ilk ayağını NÖMAYG -Oto Yol A.Ş’nin İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yollarını kapsayan Gebze-Orhan Gazi İzmir şantiyesine yapıldı. Ziyarette Güney Yaklaşım Viyadüğü Proje Müdürü R. Özcan Başkazancı ve Asma Köprü Proje Müdürü Fatih Zeybek birer sunum gerçekleştirdi.  Sunumların ardından Şantiye gezisi yapıldı. Öncelikle Güney Yaklaşım Viyadüğü saha gezisi yapıldı ardından Otoyol A.Ş botu ile Kuzey şantiyeye geçiş sağlandı.

Projeye ilişkin bazı önemli detaylar şöyle:

Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil) Otoyolu Projesi’nin ihalesi 9 Nisan 2009 tarihinde yapılmış olup, Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu tarafından verilen 22 yıl 4 aylık teklif yapım ve işletme teklifi en uygun teklif olarak belirlenmiştir.

Projenin başlangıç noktası Gebze olup, yapılacak otoyol Dilovası ile Hersek Burnu arasında yer alan İzmit Körfezi’ni uzunluğu yaklaşık 3 km olan Asma Köprü ve her iki taraftaki viyadükler ile geçerek Orhangazi ve Gemlik yakınlarından devam edip Ovaakça kavşağı ile Bursa Çevre yoluna bağlanmaktadır. Proje tamamlandığında, Proje bünyesindeki İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, dünyanın sayılı büyüklükteki asma köprülerinden biri olacaktır.

Proje 377 km otoyol ve 44 km. bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 km uzunluğundadır. Proje kapsamında yaklaşık 3.0 km uzunluğunda bir Asma Köprü, toplam18,212 m uzunluğunda 29 adet viyadük, toplam 5,142 m uzunluğunda 2 adet tünel, 199 adet köprü, 20 adet gişe alanı, 25 adet kavşak, 6 adet bakım ve işletme merkezi, çift taraflı servis alanı inşa edilecektir.

İzmit Körfez Geçişi köprüsü ana açıklığı itibarı ile Dünyanın en uzun 4’üncü köprüsü olacaktır. Köprünün ana açıklığı 1550 metre olup, ana açıklığın Kuzey ve Güneyindeki kenar ayakları 566’şar metrelik uzunluğa sahiptir. Toplam Asma Köprü uzunluğu 2682 metredir.

Asma Köprü dünyanın en aktif sismik bölgelerinden biri olan Kuzey Anadolu Fay Hattının yakınında bulunmaktadır. Bu nedenle köprüde deprem risklerine karşı hasarlar minimuma indirilmiştir. 8,5 şiddetindeki depremlerde bile hafif hasarla atlatılabilecektir.

Yapının tasarım ömrü 100 Yıl olarak belirlenmiştir.

Asma Köprü Kuleleri Kuzey ve Güney Kule olmak üzere 2 adettir. Kule Yüksekliği denizden 253 metredir. Asma Köprü her biri 3.65 genişliğinde olmak üzere 2x3 şeritlidir.

Güney Yaklaşım Viyadüğü Proje Müdürü R. Özcan Başkazancıise Güney Yaklaşım Viyadüğü (GYV) hakkında bilgi verdi.

Viyadük yap-işlet-devret modeliyle yapılmakta olan Gebze-İzmir Otoyolu’nun en önemli parçası olan Körfez Geçiş Köprüsünü (Asma Köprü)  +61 kotundan alarak 1.379 metre güneyde +13.58 kotunda otoyol dolgusuna bağlantısını sağlar.

GVY, 11 det çelik orta ayak, 1 adet betonarme kenar-ayak ve 1 adet betonarme ortak-ayaktan (Asma Köprü) oluşmaktadır.

Temeller, Derinlikleri 10-22 m arasında değişen Diyafram Duvar üzerinde 4.5 metre derinlikte radye temel tipindedir.

Güney Yaklaşım Viyadüğü, Kuzey Anadolu Fayına çok yakın olması sebebiyle

yüksek sismik risk altındadır.

Bu nedenle köprü, sismik yükler altında daha iyi performans gösterebilmesi amacıyla çelik olarak tasarlanmıştır. Böylelikle çeliğin esnekliğinden yararlanılmış olup deprem sonrası açığa çıkan enerjinin önemli kısmının bu özellik sayesinde sönümlenmesi sağlanmıştır.

Bu projenin tamamlanması ile İstanbul-Bursa ulaşımı 2,5-3 saatten 1 saate düşecektir. Ulaşım alternatiflerine göre körfezi geçiş süreleri değerlendirildiğinde; Körfezi otomobil ile mevcut yolu kullanarak geçmek 1 saat 20 dakika, Feribot ile geçiş 45/60 dakika iken; planlanan körfez geçişi 6 dakikaya düşecektir.

Güzergah üzerinde yer alan Balıkesir ve Manisa’nın, İstanbul ve Bursa çevresindeki bölge kapasitesinin üzerine çıkmış olan sanayi yatırımlarının yeni çekim alanı olması beklenmektedir.

Güzergah üzerinde yer alan Manisa ve Balıkesir ili ile Güzergah çevresinde yer alan Eskişehir–Bozüyük–Bilecik Bölgesinin gelişmekte olan sanayileşmesine ilave katkı sağlayacak olan Otoyol, bu bölgede yeni yatırımların da önünü açacaktır.

Taşıt İşletme Giderlerinin artmasından oluşan ekonomik kayıplar ortadan kalkacaktır.

Trafik sıkışıklığının neden olduğu emisyon artışları ve gürültü kirliliği gibi çevresel faktörler en aza indirilecektir.

Mevcut yolun geometrik standardının yetersizliğinden kaynaklanan trafik kazalarının azalması sağlanacaktır.

Programın ikinci gününde 3. Boğaz Köprüsü Şantiyesi ziyaret edildi. Ziyarette proje Kontrol Direktörü Cem Erer ve Planlama ve Raporlama Şefi Süleyman Onur Karaca tarafından proje hakkında bilgi verildi.

İçtaş ve Astaldi ortaklığı ile inşa edilen Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu’nun Odayeri – Paşaköy kesimi ile Çekmeköy – Reşadiye ve Mahmutbey-Odayeri bağlantı otoyolları, Sakarya/Akyazı ile Tekirdağ/Kınalı’yı bir kez daha birbirine yüksek standart ve konfor ile bağlayacak Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında projelendirilmiş eserlerdir.

Üzerinden 2X4 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolunun aynı seviyede geçmesi, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olması gibi birçok ilki barındıran 3. Köprü, İstanbul'un dinamiğine uygun, estetik ve çağdaş bir görüntüde olan, çoğunluğu Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilmektedir. Yapımında yaklaşık 50.000 ton çelik yapı imalatı, 22.000 ton çelik halat ve 200.000 m3 beton, 33.000 ton inşaat demiri kullanılmaktadır.

Türkiye’de ve Avrupa’da ilk defa dört şeritli tünel ile dünyada üzerinde raylı sistem olan en uzun köprüdür.

6372 kişinin çalıştığı, 652 kamyon, 250 ekskavatör, 13 beton santralinin kullanıldığı, 11 tane viyadük ve bir ekolojik köprüden oluşan projenin katkıları şöyle:

İstanbul' un şehir içindeki ve mevcut boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğu azaltılarak yakıt tasarrufu sağlanacak,

Araçlar kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir şekilde transit geçiş yapacak,

Hem karayolunun hem de demiryolu ağının mevcut olduğu köprüyle; Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayan Türkiye’nin taşımacılık alternatifleri ve ticaret kapasitesi artacak,

Şehir içi trafiğin yeni yapılacak köprüye yönlendirilmesiyle birlikte gaz salınımı düşecek,

3. havalimanının şehir merkezi ile bağlantısı sağlanacak,

(Kınalı) – Çanakkale - Savaştepe Otoyolu ve İstanbul - İzmir Otoyolu ile birleşecek ve komşu şehirlere ulaşım süresi azalacak,

Köprüden geçecek olan demiryoluyla, Edirne’den İzmit’e kadar şehirlerarası ve şehir içi kesintisiz demiryolu taşımacılığı yapılacak ve bu raylı sistem Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilerek Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacaktır.

Yurtiçi Şantiye gezisine Başkan Emrah Yaykıran’ın yanı sıra, Başkan Yardımcıları Emre Güray, Seda Öztürk, üyelerden Erdem Kurt, İrem Şerefoğlu, Mehmet Göçen, Murat Güleç ve Oğuz Ayrancıoğlu katıldı.



Kullanım Koşulları | Gizlilik Politikası | Bize Ulaşın | İNTES

© İNTES, 2009 Tüm haklar saklıdır. Kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir.
4. Cadde 719'uncu Sokak No: 3 Yıldız/Çankaya-ANKARA
T : 0 312 441 43 50
F : 0 312 441 36 43
YBH